Volkswagen těžil hlavně z oživení poptávky v Evropě, což pomohlo překonat pokles prodeje v USA a Brazílii. Skupina, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, to uvedla v pátek.

V březnu se prodej zvýšil o 7,6 procenta na 929 500 vozů. Údaje o dodávkách nezahrnují těžké nákladní vozy Scania a MAN.

"Jsou zde signály návratu mírného růstu na trzích v západní Evropě," uvedl ředitel prodeje automobilky Christian Klingler. Region se na celkovém prodeji skupiny podílí zhruba třetinou.

Prodej aut v Evropě se v únoru zvýšil již šestý měsíc za sebou. Přispělo k tomu mírné hospodářské oživení v Portugalsku, Španělsku a Itálii, které zvýšilo poptávku po autech.

Volkswagen prodal v prvním čtvrtletí v západní Evropě bez Německa 516 600 vozů, o 8,2 procenta více než před rokem. V Německu prodej vzrostl o 7,9 procenta na 282 800 vozů.

Padne hranice 10 miliónů?

V Číně, která je největším trhem automobilky, prodej stoupl o 14,5 procenta na 880 700 vozů. V USA však prodej klesl o 6,5 procenta a v Brazílii o pětinu.

Volkswagen očekává, že se mu letos podaří prodat více než deset miliónů vozů. Splní tak o čtyři roky dříve svůj sedmiletý cíl růstu prodeje, napsala agentura Reuters.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou vedle vlajkové značky VW a české značky Škoda rovněž značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche a Seat. Firma také vyrábí nákladní vozy pod značkami VW, Scania a MAN a vlastní výrobce motocyklů Ducati.