Hlavní obsah

Teplá zima připravila lyžařské areály o třetinu loňských tržeb

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tržby i návštěvnost lyžařských areálů v letošní zimní sezóně oproti té loňské klesly v průměru o 30 procent. Lyžovalo se v průměru 97 dnů oproti obvyklým 124. Informovala o tom Asociace horských středisek (AHS).

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Kvůli špatnému počasí se v poslední sezóně dalo v průměru zasněžovat pouze 26 dnů. Areály musely vyrábět kompletně sníh nadvakrát. V prosinci na samém začátku sezóny a znovu na konci ledna poté, co déšť smyl všechnu sněhovou pokrývku, uvedl ředitel asociace Libor Knot.

Foto: David Ryneš, Novinky

Srovnání tržeb s průměrnou sezónou 2012/2013

Podle něj dopad této zimy zmírnily předchozí investice do zasněžování, sjezdovek a zázemí, které se v minulých letech pohybovaly ročně na úrovni téměř jedné miliardy korun. Uplynulá zima patřila k nejsušším za posledních sto let.

Část investic musí odložit

Právě zasněžování přitáhlo v zimě lyžaře do větších areálů. Podle asociace na jednu korunu utracenou ve skiareálu navazuje dalších sedm korun utracených v horském středisku. Následky teplé zimy tak pociťují i poskytovatelé dalších navazujících služeb.

"Pozitivní je, že převážná většina horských areálů od původních plánů v další modernizaci po této zimě neustoupí, a pokud, tak jen mírně,“ doplňuje Knot.

V průzkumu asociace téměř čtvrtina areálů uvedla, že bude muset kvůli slabým výsledkům větší investice odložit a plánuje pouze minimální.

Foto: David Ryneš, Novinky

Postoj k ovlivnění investic na další období lyžařské sezóny

Některá střediska měla jen třetinovou návštěvnost

Návštěvnost skiareálů dosahovala v průměru 70 procent minulé sezóny. Nejlepší podmínky letos panovaly v polovině února, kdy byly v provozu tři čtvrtiny kilometrů sjezdovek.

Rozdíly mezi malými a velkými středisky byly ale značné. V závislosti na místních podmínkách se návštěvnost pohybovala od 35 do 82 procent minulé sezóny. Také tržby se pohybovaly na úrovni od 38 procent do 88 procent oproti minulé sezóně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám