Kvůli špatnému počasí se v poslední sezóně dalo v průměru zasněžovat pouze 26 dnů. Areály musely vyrábět kompletně sníh nadvakrát. V prosinci na samém začátku sezóny a znovu na konci ledna poté, co déšť smyl všechnu sněhovou pokrývku, uvedl ředitel asociace Libor Knot.

Srovnání tržeb s průměrnou sezónou 2012/2013

FOTO: David Ryneš, Novinky

Podle něj dopad této zimy zmírnily předchozí investice do zasněžování, sjezdovek a zázemí, které se v minulých letech pohybovaly ročně na úrovni téměř jedné miliardy korun. Uplynulá zima patřila k nejsušším za posledních sto let.

Část investic musí odložit

Právě zasněžování přitáhlo v zimě lyžaře do větších areálů. Podle asociace na jednu korunu utracenou ve skiareálu navazuje dalších sedm korun utracených v horském středisku. Následky teplé zimy tak pociťují i poskytovatelé dalších navazujících služeb.

"Pozitivní je, že převážná většina horských areálů od původních plánů v další modernizaci po této zimě neustoupí, a pokud, tak jen mírně,“ doplňuje Knot.

V průzkumu asociace téměř čtvrtina areálů uvedla, že bude muset kvůli slabým výsledkům větší investice odložit a plánuje pouze minimální.

Postoj k ovlivnění investic na další období lyžařské sezóny

Postoj k ovlivnění investic na další období lyžařské sezóny

FOTO: David Ryneš, Novinky

Některá střediska měla jen třetinovou návštěvnost

Návštěvnost skiareálů dosahovala v průměru 70 procent minulé sezóny. Nejlepší podmínky letos panovaly v polovině února, kdy byly v provozu tři čtvrtiny kilometrů sjezdovek.

Rozdíly mezi malými a velkými středisky byly ale značné. V závislosti na místních podmínkách se návštěvnost pohybovala od 35 do 82 procent minulé sezóny. Také tržby se pohybovaly na úrovni od 38 procent do 88 procent oproti minulé sezóně.