Na růstu se více než samotný maloobchod podílel motoristický segment. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel se reálně meziměsíčně zvýšily o 0,4 procenta, meziroční nárůst činil 19,7 procenta.

V samotném maloobchodě lidé začali více utrácet především za nepotravinářské zboží, kde meziročně tržby vzrostly o čtyři procenta. O tři procenta meziročně více lidé utratili za pohonné hmoty a o 2,4 procenta více za potraviny.

"Dnešní výsledek maloobchodních tržeb je jedním velkým překvapením. Maloobchodu se daří na výbornou a únorový výsledek to potvrdil a zpečetil. V hlavní roli byly tržby za prodeje automobilů, které vystřelily vzhůru raketovým tempem. Po dlouhé době strádání prodejců, kteří se předháněli v tom, kdo nabídne nižší cenu, přišel výrazný růst jejich tržeb," komentoval výsledky analytik Home Creditu Michal Kozub.

Daří se e-shopům

Lidé podobně jako v předchozích měsících stále častěji využívali internetové a zásilkové obchody, jejichž tržby se meziročně zvýšily o 18,9 procenta. Dařilo se rovněž prodejnám počítačového a komunikačního zařízení, které měly o 9,1 procenta vyšší tržby než před rokem.

Výjimku v růstu tržeb tvoří prodej farmaceutického a zdravotnického zboží, kde pokračoval pokles z předchozích měsíců (o 4,4 procenta), doplnil ČSÚ.