"Jednoznačně to prokazuje zdravý základ nové strategie naší letecké společnosti, založené na vnitřní optimalizaci a vnější expanzi," komentoval výsledky prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.

ČSA letos zavedly nové pravidelné linky z Prahy do Baku, Jekatěrinburgu, Samary, Krakova, Marseille a Dortmundu. K nim od 1. června přibylo i hlavní město Lucemburského vévodství, kam budou ČSA denně létat ve spolupráci s Air France.

"Spojení mezi pražskou Ruzyní a lucemburským mezinárodním letištěm Findel zajistí převážně turbovrtulová letadla ATR. Letenku Praha - Lucemburk a zpět si bude možné zakoupit již za 4990 korun," sdělila ředitelka komunikace ČSA Dana Dvořáková.

ČSA se snaží konkurovat levným linkám

Jedním z důvodů, proč se ČSA daří, je nabídka levných letenek, které firma nabízí od dubna. Do mnoha evropských měst létá za necelé tři tisíce korun. Snaží se tak konkurovat nízkonákladovým přepravcům, kteří na český trh vstupují od roku 2000. 

Prahu si za svou destinaci vybralo už osm nízkonákladových společností: EasyJet, BMI Baby, Jet2, FlyBe, italská Volareweb.com, německá Germanwings, slovenská SkyEurope a švédská Snowflake.

Nízkonákladovou dopravu začal provozovat i Travel Service pod značkou SmartWings. Začal létat právě v destinacích, které za sníženou cenu nabízejí ČSA.

Počet cestujících roste po miliónech

Loni přepravily ČSA 3,6 miliónů cestujících a příští rok mají v plánu dosáhnout pěti miliónů přepravených lidí.

Podle viceprezidentky pro marketing a prodej Zuzany Řezníčkové roste zájem o mezikontinentální lety. Na linkách do USA a Kanady je většina míst vyprodána až do září.

ČSA podle analytiků prospělo, když se v roce 2001 staly členem SkyTeamu. Jsou ve společnosti takových dopravců jako jsou Air France nebo Delta Airlines

Letiště čeká na nový terminál

Rostoucí počet cestujících ale dělá starosti Ruzyňskému letišti. To se dlouhodobě potýká s přetížeností.

Ročně jím projde zhruba o milión cestujících víc, než s kolika se při stavbě stávajícího odbavovacího terminálu počítalo. Podle plánů je schopen odbavit přes šest miliónů cestujících ročně. Skutečná kapacita je však větší, cestující se ale musí smířit s čekáním a frontami.  

Na přelomu let  2005 a 2006 se v Ruzyni otevře nový terminál, který bude schopen odbavit až deset miliónů cestujících. Jeho stavba stojí deset miliard korun.