„Jedná se o zadní část trupu letounu KC-390. Pro brazilskou společnost dodává Aero zadní část trupu, nákladní rampu, všechny kabinové dveře a náběžnou hranu křídla pro tento letoun,“ upřesnila mluvčí Aera Vodochody Tereza Kryšpínová. V úterý odeslaná zadní část trupu je přitom s rozměry 6,5×4,5×3,3 metru podle Aera největší strukturální částí letounu, která kdy byla v České republice vyrobena.

I kvůli tomu je poměrně složitý transport. Díl byl do Brazílie odeslán letounem AN-124 Ruslan vyráběným ukrajinskou společností Antonov, který patří k největším transportním letounům na světě.

Aero v mezinárodních programech

„Tento hornokřídlý čtyřmotorový letoun má objem nákladního prostoru přes tisíc metrů krychlových a unese až 120tunový náklad,“ dodala Kryšpínová.

Ve Vodochodech vyráběné části jsou určeny pro letoun KC 390, což je víceúčelový transportní stroj. Embraer, s nímž Aero podepsalo kontrakt, je třetí největší výrobce letadel na světě. Společnost Aero Vodochody Aerospace se zaměřuje na vývoj a výrobu civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice.

V současnosti se soustřeďuje na mezinárodní programy, kde se podílí na projektech největších leteckých výrobců, jako jsou Airbus, Boeing, Embraer či Sikorsky.