Obě strany zatím nepředložily tzv. vzájemný návrh, který by umožnil celý sedm let budovaný tunelový komplex dokončit. „Vzájemný návrh bude předložen po další konzultaci. Předpokládám, že bude schválen radou nebo zastupitelstvem, řádným či mimořádným,“ řekl po jednání Nouza.

Zastupitelé by podle Nouzy měli 21. či nejpozději 27. března dostat informace o ceně zprovoznění tunelu, čili o jednotlivých objektech nutných pro jízdu aut. Týká se to patrně i řídícího centra. „O tom by zastupitelstvo mělo vědět a mělo by s tím souhlasit,“ uvedl náměstek.

Zopakoval, že Blanka by se mohla otevřít na přelomu srpna a září. „Já si myslím, že 30. srpen by mohl být datem začátku předávání a v průběhu září by tunel mohl být otevřen a zprovozněn,“ naznačil Nouza.

Rozhodci si vyslechli důkazy Metrostavu, své přinesla i Praha. Metropole se opřela o Inženýring dopravních staveb (IDS), který na stavbě vykonával dozor.

Na půl miliardu zatím nedošlo

IDS podle Nouzy potvrdil „velmi výraznou část prací z první žalované částky přes 2,1 miliardy“ korun. „Inženýring souhlasí s penzem provedených prací a říká, že ty věci byly naceněny v souladu se smluvní dokumentací,“ přiblížil náměstek.

K částce asi půl miliardy korun za práce před samotným zastavením stavby, kterou požaduje Metrostav, se arbitři zatím nedostali. Předsedkyně senátu Alena Bánayiová novinářům řekla, že se bude pokračovat v dokazování. Nedokázala odhadnout, zda aprílovým jednáním může celá arbitráž skončit. „To vám neřeknu,“ reagovala Bánayiová.

Podle Nouzy je třeba procházet tisíce položek, které patrně nebyly v minulosti řádně odsouhlaseny. „Já si myslím, že je to velký výkon jak od rozhodčího senátu, tak od těch, kteří to kontrolují a připravují,“ dodal náměstek.