Konkurenční boj tak způsobil, že cena rohlíků dosáhla úrovně těsně po konci socialistického zřízení po roce 1989. Odborníci však upozorňují, že prodávat rohlíky za dva centy je za současných podmínek ztrátové. „Za takovou cenu nekoupím ani mouku,“ řekl deníku Pravda pekař Ramón Školuda.

Nízká cena rohlíku může být pouze prostředkem k přilákání zákazníků. Pokud by obchodníci od roku 1989 důsledně zohledňovali inflaci, cena rohlíku by dnes dosahovala osmi centů (2,2 koruny), míní odborníci.

Ekonomka pekařství z Trstína Mária Pinčeková uvedla, že férová cena rohlíku v obchodech by měla být až deset centů (2,7 koruny).

Rohlík je však zbožím, podle něhož si lidé často vybírají obchod. Obchodní řetězce kalkulují, že zákazník sice přijde do prodejny kvůli levným rohlíkům, a zároveň tam ale nakoupí i jiné zboží.