Hlavní obsah

Za šizení při výprodejích vyfasovali obchodníci pokuty za 13 miliónů

Novinky, pit
Praha

Pracovníci České obchodní inspekce (ČOI) provedli v loňském roce 3046 kontrol zaměřených na výprodeje. Nejrůznější nedostatky objevili v 1389 případech, tedy ve více než 45 procentech. Za zjištěná porušení následně uložili pokuty v hodnotě přesahující 13 miliónů korun, informoval vedoucí oddělení pro komunikaci ČOI Jan Rotbauer.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Článek

Jak Rotbauer připomněl, počet kontrol inspektorů ČOI zaměřených na prodeje za akční ceny a sezónní slevy byl loni nižší než v roce předchozím, ovšem počet zjištěných nedostatků vzrostl o více než osm procent.

„To prakticky znamená, že ze 100 spotřebitelů, kteří se nechali zlákat nabídkou výhodného nákupu, nejméně 45 z nich nebylo seznámeno s cenou, informováno o výši slevy nebo bylo následně ošizeno při účtování ceny vybraného zboží,“ sdělil.

Kontroly inspektoři prováděli jak v klasických provozovnách, tak i v e-shopech, které nabízely zboží se slevou nebo za akční ceny. Kromě tisícovky pokut v celkové výši 13 miliónů byl v rámci kontrolní akce zakázán prodej 27 945 kusů výrobků za 1,3 miliónu korun, které nesplňovaly podmínky stanovené pro uvedení na trh.

Kontroloři zjistili, že obchodníci během výprodejů neplnili povinnost informovat o ceně, což byl jejich nejčastější prohřešek. Poměrně četným problémem bylo také porušení zásad poctivosti při prodeji.

Akční ceny a sezónní slevy – výsledky kontrol za rok 2013
inspektorátpočet kontrolkontroly se zjištěnímzjištěná porušení v %
Středočeský a Hl. m. Praha40812630,9
Jihočeský a Vysočina35923465,2
Plzeňský a Karlovarský60532253,2
Ústecký a Liberecký49715130,4
Královéhradecký a Pardubický34411734,0
Jihomoravský a Zlínský36024066,7
Moravskoslezský a Olomoucký47319942,1
celkem3046138945,6
Zdroj: ČOI

Reklama

Výběr článků

Načítám