Největší síť AAA Auto hlásí za první čtyři měsíce meziroční nárůst prodeje o jedno procento na 14 475 aut, dvojce na trhu, firmě Auto Esa, rostou prodeje každý měsíc zhruba o 15 procent. 

AAA Auto prodalo v druhém březnovém týdnu 980 automobilů a v současnosti se blíží překročení hranice 1000 prodaných vozů týdně. Kvůli prodeji kolem 140 aut denně musel bazar zvýšit výkupy na 170 až 180 aut za den. Loni bazar prodával v průměru 120 aut za den. 

Ceny ojetin se ani po květnovém vstupu do Evropské unie příliš nezměnily, i když někteří velcí prodejci předpovídali jejich růst až o deset procent kvůli vysoké poptávce po ojetých autech v celé Evropě.

Lidé chtějí láci, ale také kvalitu

Největší zájem je o vozy mezi 100 000-200 000 Kč. Podle mluvčí AAA Auto Magdaleny Drsové se nejvíc prodávají menší vozy. Vedou Škody Felicia, Octavia a Fabia, Ford Focus, Peugeot 206, Opely Corsa a Astra a Renault Clio.

"V posledním měsíci byl zájem především o rodinné vozy a stoupá poptávka po užitkových autech," dodal ředitel divize nákupu a prodeje Auto Esa David Pešta.

Rostou přitom požadavky na kvalitu aut. Například AAA Auto se proto snaží uspokojit poptávku dovozem ojetých aut z Belgie a Nizozemska, kde v dubnu otevřelo pobočku.

"Tamní trhy nabízejí mimořádně kvalitní, pravidelně udržované, nebourané vozy s dobrou výbavou, nízkým počtem najetých kilometrů a se servisními knížkami," vysvětlila Drsová

Prodej nový aut klesá

Prodej nových aut klesl od ledna do dubna o desetinu na 42 529 vozů. Pokles částečně způsobilo převedení části prodávaných osobních aut do kategorie lehkých užitkových, kde na ně podnikatelé mohou uplatnit odpočet DPH. Tato kategorie zaznamenala růst téměř o polovinu.