Jurečka zrušil především výběrová řízení zaměřená na marketing. Jde o zakázku „Ryba sladkovodní“ hrazenou z eurodotací v celkové výši 60 miliónů korun.

„Rozhodl jsem, že v tomto případě budou uvedené finanční prostředky využity účelněji ve prospěch českého rybářství. Původní projekt směřoval na utracení peněz například na pronájem anglického autobusu double-decker, nákupy filetovacích nožů, pepřenek či holínek,“ sdělil novopečený ministr s tím, že to považuje za zcela nehospodárné plýtvání penězi.

Jurečka připomněl, že po předchozí kampani na „Rybu domácí“ v hodnotě 150 miliónů korun se prodeje ryb v zásadě nezměnily. „Ministerstvo zemědělství navíc bude muset vrátit v této souvislosti zhruba 30 miliónů Evropské komisi. Navrhnu, aby ušetřené prostředky byly použity na investice rybářských podniků do modernizace,“ dodal ministr.

Kvůli pochybení půlmiliardová pokuta

Zrušeny byly i dvě zakázky na zajištění mediálního a marketingového servisu pro ministerstvo zemědělství – každá zhruba za jeden milión korun.

Pozastaveno a určeno k přepracování je rovněž dalších pět zakázek na IT systémy v celkové hodnotě 600 miliónů korun. V oblasti informačních technologií zjistil už dříve Nejvyšší kontrolní úřad na ministerstvu zemědělství největší pochybení. Kvůli tomu udělil finanční úřad ministerstvu pokutu půl miliardy korun.

„Jelikož se zde jedná o přímé i nepřímé pokračování kritizovaných projektů, u nichž audit stále probíhá, přistoupil ministr Jurečka ve spolupráci s IT odborníky na zásadní přeformulování podmínek zadávacího řízení tak, aby se už v budoucnosti nemohlo plýtvat s veřejnými financemi,“ sdělil mluvčí ministerstva zemědělství Hynek Jordán.