Dohoda by mohla být hotova během několika týdnů. Ukončila by čtyřleté vyšetřování okolností případu, který byl pro Toyotu největší mezinárodní ostudou a dočasně jí prudce snížil odbyt.

Úřad státního zástupce na newyorském Manhattanu vyšetřuje, zda Toyota americkým úřadům podávala nesprávné nebo neúplné informace o možných závadách vedoucích k nechtěné akceleraci řady jejích vozů. Na Toyotu se kvůli tomu snesly stovky civilních žalob, nenašel se ale žádný důkaz, že by její vozy nějakými závadami skutečně trpěly.

Do servisu muselo 14 miliónů aut

Všeobecná pozornost se dostala potížím se zrychlováním vozů Toyota v roce 2009, kdy údajně kvůli nechtěné akceleraci vozu Lexus zahynul v Kalifornii dálniční strážník s celou rodinou. Toyota od té doby svolala po celém světě do servisů přes 14 miliónů automobilů. Poškodilo to její pověst výrobce spolehlivých a bezpečných vozů a dočasně zbavilo pozice největšího světového prodejce automobilů.

Toyota ale vždy trvala na tom, že její elektronický systém ovládání plynu vadný není. Za možné příčiny zrychlování označila nevhodné podložky pod pedály a lepkavé plynové pedály. Studie amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a vesmírné agentury NASA skutečně žádnou souvislost mezi zprávami o nechtěné akceleraci a elektronickým plynovým systémem Toyoty nenalezla.