"Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat," uvedl antimonopolní úřad.

Projekt mobilní sítě má kvůli vleklým sporům, kdo řízení vyhraje, několikaleté zpoždění. České dráhy se pro firmu Kapsch rozhodly už v roce 2001. Tehdejší soutěž antimonopolní úřad na podnět Siemensu zrušil. V té následující opět vyhrál Kapsch, i když obě komise, které u výběru asistovaly, doporučily vybrat Siemens.

Siemens podal žalobu

Poražená firma se pak opět odvolávala Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a podala také v únoru žalobu u Městského soudu v Praze. České dráhy žaluje pro ochranu dobré pověsti. Firmě vadí právě to, že v řízení uspěl Kapsch, i když komise doporučily vybrat Siemens.

V Evropě dodávají systém obě firmy

Nový komunikační systém má hlavně zlepšit bezpečnost a komunikaci na železnici a zajistit tranzitní dopravu přes Česko.

Kapsch dodá technologie pro zkušební projekt na trati Kolín-Praha-Děčín. Cena projektu je 255 miliónů. Je ale pravděpodobné, že Kapsch následně získá zakázku i na pokrytí dalších tratí. Tato už bude mít hodnotu šest miliard.

Nový systém zavádí postupně většina evropských zemí. Siemens technologii dodává do devíti z nich, pro technologii Nortel Networks, kterou dodává Kapsch, se rozhodlo například sousední Slovensko. Ale také Francie, Německo nebo Čína.