"Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat," uvedl antimonopolní úřad.

Doporučené články

Projekt mobilní sítě má kvůli vleklým sporům, kdo řízení vyhraje, několikaleté zpoždění. České dráhy se pro firmu Kapsch rozhodly už v roce 2001. Tehdejší soutěž antimonopolní úřad na podnět Siemensu zrušil. V té následující opět vyhrál Kapsch, i když obě komise, které u výběru asistovaly, doporučily vybrat Siemens.

Siemens podal žalobu

Poražená firma se pak opět odvolávala Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a podala také v únoru žalobu u Městského soudu v Praze. České dráhy žaluje pro ochranu dobré pověsti. Firmě vadí právě to, že v řízení uspěl Kapsch, i když komise doporučily vybrat Siemens.

V Evropě dodávají systém obě firmy

Nový komunikační systém má hlavně zlepšit bezpečnost a komunikaci na železnici a zajistit tranzitní dopravu přes Česko.

Kapsch dodá technologie pro zkušební projekt na trati Kolín-Praha-Děčín. Cena projektu je 255 miliónů. Je ale pravděpodobné, že Kapsch následně získá zakázku i na pokrytí dalších tratí. Tato už bude mít hodnotu šest miliard.

Nový systém zavádí postupně většina evropských zemí. Siemens technologii dodává do devíti z nich, pro technologii Nortel Networks, kterou dodává Kapsch, se rozhodlo například sousední Slovensko. Ale také Francie, Německo nebo Čína.