Jak mluvčí doplnil, společná část kolektivních smluv nedoznala žádných zásadních změn. Specifické části obsahují mimo jiné zvýšení flexibility posádek, tedy efektivnější a variabilnější plánování letového personálu, které více odráží sezónnost.

„Výsledkem je model, podle kterého budou moci být všechny posádky více využitelné v závislosti na provozní situaci a potřebách společnosti,“ informoval Šabík.

„Letos opět převládl zdravý rozum a fakta. I díky tomu jsme mohli nové kolektivní smlouvy podepsat ještě před vypršením platnosti těch původních. Jejich podpisem ČSA učinily důležitý krok k větší konkurenceschopnosti, což je základní podmínka dalšího rozvoje společnosti,“ řekl předseda představenstva a prezident ČSA Philippe Moreels. Původní smlouva, vypovězená vedením ČSA počátkem července, totiž platila do konce ledna.

Štíhlejší a jednodušší

Místopředseda představenstva a výkonný ředitel ČSA pro provoz Martin Štolba kvitoval konstruktivní přístup odborových organizací. Ty si podle něj uvědomily potřebu nejen větší flexibility posádek, ale také kratší a pružnější platnosti kolektivních smluv.

„To byly dva hlavní požadavky, kvůli kterým vedení společnosti kolektivní smlouvy vloni otevřelo. Oba jsou nyní součástí nového znění,“ uvedl Štolba s tím, že kolektivní smlouvy jsou také výrazně štíhlejší a jednodušší.

České aerolinie jsou od roku 2012 součástí skupiny Český aeroholding, který je většinovým akcionářem společnosti. Novým strategickým partnerem a akcionářem ČSA se v roce 2013 staly aerolinky Korean Air.