„Spotřebitelské výdaje se v mnoha zemích zlepšují,“ uvedl generální ředitel firmy Peter Agnefjäll. „I když náročná ekonomická situace nemusí být u konce, jsou to dobrá znamení.“

Pro švédský nábytkářský řetězec jsou největšími trhy Německo, USA a Francie. Z Evropy jí plyne skoro 70 procent všech tržeb. Především státy v eurozóně se ale v minulé době potýkaly s úspornými opatřeními a zpomalením globální ekonomiky, což zasáhlo náladu spotřebitelů i jejich kupní sílu, napsala agentura Reuters.

IKEA sdělila, že pozorovala silný růst v Rusku, USA a Číně, kde otevřela dva nové obchodní domy. Jižní Evropu nadále trápí dopady úvěrové krize a pokles mnoha ekonomik regionu. Firma si tu sice všimla určitých dobrých signálů, tržby ve Španělsku a v Itálii, které patří k největším ekonomikám eurozóny, ale klesly.

IKEA má ve 26 zemích více než 300 obchodů, které v uplynulém finančním roce navštívilo zhruba 680 miliónů lidí. Společnost sdělila, že v současném fiskálním roce plánuje investovat 2,5 miliardy eur do továren, obchodů, zelené energie a nákupních center.