„Portfolio dodávek v roce 2013 bylo rozloženo relativně rovnoměrně mezi zákazníky z oblasti stavebnictví, těžby surovin, těžby ropy a plynu, dále pro hasičské záchranné sbory, vojenské uživatele, komunální služby a lesnictví a zemědělství,“ uvedl mluvčí společnosti Tatra Trucks Andrej Čírtek.

Jak dále mluvčí sdělil, na přelomu loňského a letošního roku začala Tatra přípravu expedice první dodávky vozidel z kontraktu na celkem 750 vozů pro Střední východ. „Předběžné tržby za rok 2013 jsou ve výši 2,99 miliardy korun,“ sdělil.

Změny ve firmě pokračují

Pro rok 2014 plánuje firma prodej 760 vozidel, přičemž má i nadále pokračovat restrukturalizace podniku.

„Vzhledem k ní nemůže společnost momentálně uvažovat o navýšení objemu mezd. V úvahu pro rok 2014 však přichází úprava struktury mezd směřující k vyšší motivaci zaměstnanců na zvýšení produktivity, výkonnosti a kvality. Největší potenciál dalších možných zlepšení činnosti společnosti vidí management v postupném vylepšování spolupráce se svými dodavateli,“ doplnil Čírtek.

Tatra spadla počátkem loňského roku do exekuce – na její záchraně se podílejí Jaroslav Strnad a René Matera. Právě Strnad a společnost Promet Tools jsou hlavními akcionáři automobilky.

Od října 2013 je generálním ředitelem Tatry krizový manažer Petr Karásek. K 1. lednu 2014 zaměstnává firma 952 v mateřské a necelých 600 zaměstnanců v dceřiných společnostech, zaměřených zejména na slévárenství a kování.