„Český automobilový průmysl prokázal i ve složitých podmínkách roku 2013 svou konkurenční schopnost, takže celkový pokles výroby vozidel byl nakonec nižší než by odpovídalo vývoji na evropských trzích,“ informoval prezident AutoSAP Martin Jahn.

Výhledy pro letošek jsou podle Jahna mírně optimistické. „Vzhledem k současným prognózám předpokládám, že domácí výroba osobních automobilů se v roce 2014 může vrátit k výsledkům dosaženým v roce 2012,“ dodal Jahn.

Mladoboleslavská Škoda Auto loni vyrobila téměř 640 000 aut, což je pokles o 2,5 procenta, připomněla ČTK. Čtrnáctiprocentní pokles vykázala kolínská TPCA, když vyrobila zhruba 185 000 vozů. Nošovická společnost Hyundai vyprodukovala přes 303 000 vozů a vykázala nárůst o 1,15 procenta. [celá zpráva]

Výroba autobusů na rekordu

U autobusů došlo k růstu výroby o 14,3 procenta na rekordních 3691 kusů. U nákladních vozidel produkce poklesla o téměř 49 procent. Důvodem bylo ukončení výroby ve společnosti Avia, která loni vyrobila jen čtyři auta. Automobilka Tatra Trucks ale vyrobila 763 vozidel, což oproti roku 2012 představuje nárůst produkce o téměř 54 procent.

K poklesu výroby došlo u motocyklů, kde firma Jawa Moto vyrobila 1354 strojů, což je o skoro 42 procent méně než v roce 2012.

U velkých přípojných vozidel došlo po dvou letech růstu k poklesu výroby o téměř 17 procent. Celkem bylo dvěma rozhodujícími výrobci Panav a Schwarzmüller loni vyrobeno 1251 návěsů a přívěsů.