Hlavní obsah

ČR láká do země hlavně majetné turisty

PRAHA

Česká republika dělá v poslední době vše, aby přilákala ještě více turistů. Po televizních spotech, které se vysílají na světových televizních kanálech a lákají k návštěvě, se země uchází i o pořádání generálního shromáždění Světové organizace pro cestovní ruch (WTO).

Článek

Kandidaturu připravuje ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) a ve čtvrtek ji představilo na regionálním zasedání WTO v San Marinu.

"Šance, že akce nakonec bude v České republice jsou veliké, žádný jiný kandidát na pořádání se zatím nerýsuje," řekl Novinkám mluvčí MMR Petr Dimun. 

Podle Jaromíra Beránka, šéfa analytické společnosti Mag Consulting, která se zabývá cestovním ruchem, je tento kongres jednou z nejvýznamnějších událostí v oblasti cestovního ruchu,

"Na kongresmany se totiž nabalí spousta novinářů, kteří pak o České republice budou psát v odborném tisku, a to zprostředkovaně přiláká do země ještě více turistů," řekl Novinkám Beránek.

Televizní spoty přilákají majetnější cizince

Hodně si odborníci slibují i od televizní reklamní kampaně, která ve čtvrtek skončila na významných světových stanicích. Spoty, které lákají k návštěvě České republiky se vysílaly na CNN, BBC nebo Eurosportu.

"Kampaň byla jednoznačně zaměřena na střední třídu a majetnější turisty. Školních výprav, které jezdí obdivovat jen památky sem jezdí dost," zdůvodnil Beránek, jak se země snaží přilákat i cizince, kteří v ČR utratí více peněz.

ČR se chce stát "kongresovým rájem"

Pokud by se Česku podařilo shromáždění WTO uspořádat, šlo by již o druhou významnou turistickou konferenci v Praze. V roce 2006 se totiž v Kongresovém centru Praha uskuteční zasedání Americké asociace cestovních kanceláří (ASTA).

Akce by měla do Prahy přivést tři tisíce nejvýznamnějších lidí z cestovního ruchu na světě. Praha zvítězila mezi uchazeči z Brazílie, Maďarska nebo Turecka.

Kolik ČR vydělá na cestovním ruchu

Za rok 2003 byly příjmy z cestovního ruchu 3,6 miliard dolarů, což je něco málo přes sto miliard korun. Ve srovnání s rokem 2002 to bylo o 20 procent víc. Peníze z cestovního ruchu tvoří 4,2 procenta hrubého domácího produktu.

"Praha umí takové služby nabídnout na špičkové úrovni, včetně různých doprovodných programů, které tento typ turistů vyžaduje," uzavřel Beránek.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám