Hlavní obsah

My - a absurdní poplatky? Kroutí hlavou mluvčí bank

Novinky, pit
Praha

V rámci probíhajícího devátého ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek za rok 2013 dostali prostor i mluvčí jednotlivých bank, aby se vyjádřili, jaký poplatek považují za absurdní. Někteří z nich se nechali slyšet, že „jejich“ banka žádné takovéto poplatky nemá. Novinky jsou generálním mediálním partnerem této ankety plné bankovních absurdit.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Článek

„Poplatky, které účtujeme, jsou opodstatněné a díky transparentní poplatkové politice, kterou dlouhodobě zastáváme, naši klienti vědí, za co platí,“ sdělila Klára Pačesová z České spořitelny.

Pavel Zúbek z GE Money Bank se domnívá, že neoblíbený neboli absurdní poplatek by v anketě měla označit a vybrat veřejnost, respektive klienti bank, a nikoli jejich zaměstnanci.

„Je otázkou, zda vůbec existuje něco jako absurdní poplatek, neboť s poskytováním každé služby je spojený určitý náklad,“ uvedla Monika Klucová z Komerční banky. Podle ní není cílem Komerční banky poskytovat nejlevnější služby na trhu, ale poskytovat produkty a služby s vysokou kvalitou a vysokou mírou přidané hodnoty za adekvátní cenu pro klienta.

Přesto se našli i takoví mluvčí, kteří neváhali jeden z absurdních poplatků vybrat. „Pro mě osobně zůstává i letos horkým favoritem na výhru existence poplatku za vedení úvěrového účtu,“ nechal se slyšet Vladimír Komjati z Air Bank. Stejného názoru je i Ivana Vejvodová z mBank.

Ján Fránek z Fio banky volí z vybraného seznamu poplatek za elektronický výpis. Martina Lambert z LBBW vybrala poplatek za účetní položku, protože pokud klient za danou službu již zaplatil, není jediný důvod účtovat ještě tento poplatek. Lucii Hálové ze Sberbank se nezdá poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, případně poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking.

"Osobně považuji za naprosto absurdní poplatky, které jsou spojeny s návštěvou pobočky banky, a ptám se, proč živit nákladné pobočkové sítě z vlastních peněz, když si vše potřebné můžu vyřídit kdykoli a kdekoli na internetu nebo v mobilní aplikaci a navíc zdarma," říká Lukáš Tomis, mluvčí banky ZUNO.

V čele zatím poplatek za vedení úvěrového účtu

V průběžném hlasování 1. kola, které končí na konci ledna, je zatím v čele poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření. Následují poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou a poplatek za autorizační SMS.

V únorovém finálovém kole si to mezi sebou rozdá pětice nejabsurdnějších poplatků. Letošní vítěz bude vyhlášen 1. března 2014. V předešlém ročníku měl prvenství poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat.

Reklama

Výběr článků

Načítám