Hlavní obsah

Bratislavští taxikáři nejezdí, shánějí koncese

Právo, Ivan Vilček (Bratislava)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bratislava

Ze 1700 registrovaných taxíků jezdí ve slovenském hlavním městě jen polovina. Důvod? Řidiči ani firmy zajišťující taxi si totiž nestačili zajistit nové doklady. Mnohým společnostem totiž vypršela platnost koncesí a taxikáři zase musejí mít nový průkaz.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Je to špatné. Nedávno jsem čekala na taxík 50 minut,“ řekla Právu Ivana z Bratislavy. „V dispečinku několika taxislužeb mi ani nebrali telefon. Když to konečně zvedli, řekli mi, že stejně nemají ani kolo,“ kroutí hlavou Tomáš, který pospíchal na letiště.

Od 4. prosince musí mít provozovatelé taxislužeb novou koncesi a taxikáři nový průkaz řidiče. Kdo si nové doklady nestihl zajistit, nemůže jezdit. „Vypadli ti, kteří nemají koncesi, kteří nebydlí v Bratislavském kraji a také ti, kteří nemají čistý rejstřík trestů,“ uvedl pro televizi TA3 Ondrej Wenzl z Unie taxikářů Bratislava.

Podle ministerstva bylo času dost

Ministerstvo vnitra tvrdí, že řidiči měli na výměnu dokladů půldruhého roku. Mnozí si to nechávali na poslední chvíli a nestihli si nové doklady zajistit. Na vybavení nových dokladů mají úřady lhůtu 30 dnů. „Do září 2013 bylo vydaných 250 koncesí na výkon taxislužby. Od září stoupl počet žádostí až trojnásobně,“ řekla mluvčí ministerstva Lucia Kirinovičová.

Taxikáři však tvrdí, že museli čekat na změnu zákona, kterou poslanci schválili na poslední chvíli. Původně se uvažovalo o tom, že ulicemi nesmějí jezdit vozy taxislužby starší pěti let. Poslanci nakonec posunuli tuto hranici na osm let. „Nás omezují, ale nikdo nechce vidět, že bratislavská hromadná doprava má zastaralý vozový park a pacienty vozí sanitní vozy, které patří spíš do muzea,“ rozčiluje se taxikář, který nechtěl prozradit své jméno.

„Je to dobře, podnikatelské prostředí se v naší branži vyčistilo. Mnozí taxikáři jezdili načerno nebo na hromadnou licenci. To bylo neférové,“ domnívá se jeho kolega Slavomír.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám