Důvěra vzrostla v obchodě a ve vybraných odvětvích služeb, v průmyslu se nezměnila a ve stavebnictví mírně klesla. U podnikatelů důvěra stoupla, naopak u spotřebitelů se téměř nezměnila.

Jak připomněl analytik Petr Dufek z ČSOB, na zvýšení důvěry se podíleli především obchodníci. „Zásluhu na tom měla zřejmě oslabená koruna, která vehnala spotřebitele do obchodů – do těch kamenných i virtuálních –, aby využili stávajících cen ještě před zdražením dováženého zboží,” sdělil Dufek.

Naopak stavební firmy zůstávají v depresi a jejich nálada je skoro nejhorší v historii. „Hůře bylo jen na podzim a pak ještě v roce 1999, avšak rozdíl už je jen minimální,” uvedl Dufek s tím, že chybí dostatek nových zakázek, klesají výkony i stavební povolení a propouští se.

Nálada spotřebitelů sice zůstala na stejné úrovni jako v listopadu, avšak je podstatně lepší než před rokem. Strach z nezaměstnanosti zůstává, ale za poslední rok se přece jen lidé začali dívat na budoucnost s menším pesimismem. Jestli je to povede k většímu utrácení, však není podle Dufka vůbec jisté.