V materiálu je uvedeno, že poslední práce na technologické části stavby budou dokončeny v listopadu 2014. „Předpoklad uvedení do zkušebního provozu: přelom 2014/2015,“ píše se v materiálu. Podle původního plánu mělo metro v prodlouženém úseku jezdit již poslední tři měsíce příštího roku. Příčina zpoždění v materiálu uvedena není.

Radní pro dopravu Jiří Pařízek v minulém týdnu řekl, že město chce po dopravním podniku zpracovat analýzu, v které bude uvedeno, zda se a z jakého důvodu zprovoznění metra zpozdí a případně kdo za to nese vinu.

Dosud město podle materiálu obdrželo a odsouhlasilo faktury za zhruba 10,47 miliardy korun, z toho za stavební část to je 9,27 miliardy korun. Celkové náklady stavby, která začala v roce 2009, dosáhnou 22,5 miliardy.

Z Motola do centra za čtvrt hodiny

Dělníci v současné době v rámci stavby například v úseku mezi Dejvickou a Bořislavkou armují stěny nebo budují odvětrávací komín a „probíhá příprava na betonáž přechodu mezi hloubenou a raženou částí“. Ve stanicích Nádraží Veleslavín a Petřiny zase betonují podlahy, dělají omítky a štuky.

Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.