Hlavní obsah

Řidiče může příští rok na D1 potkat devět velkých uzavírek

Praha

Na nejstarší dálnici D1 může být příští rok ve stejné době celkem devět velkých uzavírek. Napřesrok totiž plánuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravovat dálnici D1 u Průhonic až k napojení pražského okruhu a obchvat Brna po D1. Kromě čtyř úseků modernizované D1, na kterých byly zahájeny práce už letos, jež budou i napřesrok pokračovat, hodlá ŘSD začít s pracemi na dalších třech úsecích.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Provoz dálnice D1 během rekonstrukce. Archívní snímek

Článek

S výjimkou opravy šestipruhového úseku D1 u Prahy jde o stavby, které jsou připravené a vysoutěžené. Zahájení prací tak podle vedoucího odboru správy dálnic na ŘSD Jana Hořeního čeká na začátek nové stavební sezóny, právě s výjimkou uvedeného úseku, pro který chce ŘSD vypsat tendr na zhotovitele ještě během zimy.

Opravy šestipruhového úseku mezi prvním a devátým kilometrem D1 jsou největším zásahem do provozu, který řidiče v příštím roce čeká. „Výhoda pro řidiče na tomto úseku je ta, že celý jde objet po pražském okruhu a Strakonické silnici,“ uvedl Hoření.

Se zahájením prací na třech nových modernizovaných úsecích (Hvězdonice–Ostředek, Měřín–Velké Meziříčí, Ostrovačice–Kývalka) nebude ŘSD čekat na dokončení staveb, které byly zahájeny v letošním roce, uvedl ředitel úseku výstavby Jiří Mayer. Tři z těchto staveb by měly být dokončené do příštího září, předpokládá ŘSD s tím, že ale úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší je ve skluzu a není jisté, zda se jej během příštího roku podaří dokončit.

Celkem ŘSD napřesrok plánuje opravit přes 50 kilometrů dálnic, což odpovídá rozsahu oprav v letošním roce, uvedl generální ředitel ŘSD Pavel Kočica. Do oprav dálnic a rychlostních silnic dlouhodobě směřuje zhruba miliarda korun za rok.

Reklama

Výběr článků

Načítám