Hlavní obsah

České dráhy sníží počet spojů a zdraží

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

České dráhy sníží počet vlakových spojů o 0,6 procenta, čímž budou v souvislosti s novým jízdním řádem platným od 15. prosince provozovat celkem 8411 spojů, z toho 554 dálkových. Na dálkových linkách představí státní dopravce v příštím roce postupně modernizovaná a nová vozidla. ČD také se změnou řádu zdraží jízdné v průměru o dvě procenta.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Důvody zdražení podle ČD spočívají v růstu inflace i provozních nákladů. Zvyšování cen se bude týkat i předplacených věrnostních karet, tříletá aplikace IN 25 pro mladé bude nově stát 490 korun místo 330 korun, jednoroční IN 50 bude za 1490 korun místo současných 1330 korun. O stokorunu dále podraží kilometrická banka pro ujetí 2000 kilometrů, o 50 korun zdraží víkendové síťové jízdenky. [celá zpráva]

Největší úbytek spojů postihne Liberecký a Plzeňský kraj. Pokles o 8,4 procenta na Liberecku je podle náměstka pro osobní dopravu Michala Štěpána dán především nesjízdností trati mezi Libercem a Jablonným v Podještědí, kterou poškodily letošní povodně. V Plzeňském kraji pak objednávka vlaků ve srovnání s letošním jízdním řádem klesne o 6,4 procenta.

Více vlaků na Slovensko

Rozšířit by se v dálkové dopravě měl naopak počet spojení vlaky IC a EC Praha–Žilina. K současnému dvouhodinovému taktu na lince Praha–OlomoucOstrava–Žilina přibude rostoucí počet spojení jedoucích po trase přes Vsetín tak, aby mezistátní spoje do Žiliny odjížděly každou hodinu.

Kvůli postupující modernizaci koridorového spojení do Českých Budějovic bude od příštího jízdního řádu o 12 minut kratší (ze současných 2 hodin a 40 minut) cesta z Prahy do Budějovic. O 18 minut bude rychlejší spojení z Prahy do Lince, v opačném směru se jízdní doba zkrátí o osm minut.

Kratší cesta do Moskvy

Výraznou časovou úsporu podle šéfa ČD Dalibora Zeleného čeká mezinárodní spojení Praha–Moskva. Vlaky na této trase nebudou od poloviny prosince zajíždět do polské Varšavy. Při cestě do Moskvy bude jízda tam kratší o devět hodin, zpět o 12 hodin. Jízdní doba z Prahy do Moskvy se tím zkrátí na 25 hodin.

Nová a modernizovaná vozidla by se měla objevovat zejména na nejvytíženějších dálkových linkách, a to hlavně na trasách z Prahy do Chebu, z Prahy do Budapešti přes Brno nebo z Plzně do Českých Budějovic. Od poloviny roku 2014 by se na trati z Prahy do Vídně měly ve zkušebním provozu objevit i nové soupravy Railjet, které by měla Českým drahám společnost Siemens začít postupně dodávat od přelomu dubna a května.

Reklama

Související témata:

Související články

České dráhy skončí s D1 Expressy

Z jízdního řádu Českých drah (ČD) na rok 2014 zmizí zvláštní bezzastávkové vlaky D1 Express. Důvodem jsou především plánované výluky a modernizace několika...

Výběr článků

Načítám