Produkce aut se tak postupně zotavuje z propadu na začátku roku, který za první čtvrtletí přesáhl 18 procent.

„Šestiprocentní pokles není vzhledem k současné ekonomické situaci špatný výsledek. Naše původní odhady počítaly s tímto poklesem i za celý letošní rok. Na základě posledního vývoje, včetně oslabení české koruny, pravděpodobně naše očekávání nepatrně přehodnotíme. Celkový výsledek však stále očekávám nižší než loni,“ sdělil Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Výroba Škody Auto byla za deset měsíců meziročně nižší o 5,5 procenta, z výrobních linek sjelo 521 100 aut. V nošovické továrně Hyundai se výroba snížila o 1,4 procenta na 256 400 aut a v kolínské TPCA se produkce propadla o 14,8 procenta na 159 032 vozů.

Za poklesem výroby nákladních aut o dvě pětiny stojí ukončení produkce v letňanské Avii. Kopřivnická Tatra zvýšila výrobu o 78 procent na 651 vozidel. Ve sledovaném období bylo vyrobeno 2854 autobusů, což je meziroční nárůst o téměř osm procent.

Motocyklů bylo za leden až říjen vyrobeno 975, což je o 56,5 procenta méně než ve stejném období loni.