Od července vykazuje provoz v ukazateli EBITDA kladný výsledek v řádu několika miliónů korun a tento trend nadále trvá, uvedl Novotný. Celkově po započtení zejména jistin za nákup vozidel se ale hospodaření dopravce dostane do ztráty. Společnost se proto snaží s bankami dohodnout na prodloužení splácení vlaků, a tím výši splátek srazit.

Během ročního provozu společnost přepravila téměř 800 tisíc cestujících a mezi povinně místenkovými vlaky, které na trati z Prahy do Ostravy provozují České dráhy (pendolino) a RegioJet, dosáhla téměř třetinového podílu (30 procent), uvedl Novotný. Podle monitoringu společnosti zaujímají České dráhy s pendoliny 25procentní podíl a soukromá konkurence RegioJet 45procentní podíl, dodal. Klasické rychlíky Českých drah do srovnání společnost nezařadila, protože u nich není místenka povinná, a počet cestujících tak lze jen odhadovat.

Podle provozního ředitele RegioJetu ale žluté vlaky za zhruba stejné období (prosinec 2012 až listopad 2013) přepraví více než dvojnásobek (1,75 miliónu) cestujících uváděných Leo Expressem. České dráhy obsazenost vlaků na jednotlivých trasách neuvádějí.

Leo Express, který zkušební provoz zahájil loni v listopadu, v pololetí prodělal 85 miliónů korun. Společnost to přikládá na vrub obtížnému zahájení provozu. Do zisku by se společnost chtěla dostat na konci příštího roku. V současnosti jsou černé vlaky ve špičkových časech obsazeny zhruba z 90 procent.