Článek
Provozní zisk EBITDA se snížil o 16 procent na 7,9 miliardy korun a průměrný měsíční výnos na zákazníka 294 korun byl o pětinu nižší než loni. Na finanční výsledky mělo negativní vliv zavedení levnějších paušálních tarifů i příliv virtuálních operátorů.
„Koncentrujeme se na realizaci našich služeb a vnitřní efektivitu, a právě to nám pomohlo k dosažení uspokojivých finančních výsledků,“ uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Operátorovi přibyli hlavně tarifní zákazníci. Jejich počet stoupl o osm procent na 3,25 miliónu. Počet uživatelů předplacených karet se zvýšil o téměř tři procenta na 2,47 miliónu. Zvýšily se rovněž mobilní provoz, objem přenesených dat i množství pevných datových linek. Podíl nehlasových služeb na výnosech na zákazníka vzrostl na rekordních 33 procent proti 27 procentům loni.
T-Mobile letos získal společnost T-Systems, od které si slibuje růst v oblasti poskytování služeb pro firmy. Nedávno se také dohodl na sdílení sítí GSM a 3G s konkurenční Telefónikou. [celá zpráva]