Hlavní obsah

T-Mobil hlásí pokles tržeb, i když mu přibyli zákazníci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Mobilnímu operátorovi T-Mobile, který patří do skupiny Deutsche Telekom, klesly tržby od ledna do září oproti stejnému období loňského roku tržby o desetinu na 17,8 miliardy korun. A to navzdory tomu, že firma zvýšila počet zákazníků o šest procent na 5,73 miliónu SIM karet.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Článek

Provozní zisk EBITDA se snížil o 16 procent na 7,9 miliardy korun a průměrný měsíční výnos na zákazníka 294 korun byl o pětinu nižší než loni. Na finanční výsledky mělo negativní vliv zavedení levnějších paušálních tarifů i příliv virtuálních operátorů.

„Koncentrujeme se na realizaci našich služeb a vnitřní efektivitu, a právě to nám pomohlo k dosažení uspokojivých finančních výsledků,“ uvedl generální ředitel Milan Vašina.

Operátorovi přibyli hlavně tarifní zákazníci. Jejich počet stoupl o osm procent na 3,25 miliónu. Počet uživatelů předplacených karet se zvýšil o téměř tři procenta na 2,47 miliónu. Zvýšily se rovněž mobilní provoz, objem přenesených dat i množství pevných datových linek. Podíl nehlasových služeb na výnosech na zákazníka vzrostl na rekordních 33 procent proti 27 procentům loni.

T-Mobile letos získal společnost T-Systems, od které si slibuje růst v oblasti poskytování služeb pro firmy. Nedávno se také dohodl na sdílení sítí GSM a 3G s konkurenční Telefónikou. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám