Článek
„Otevření nového závodu v Ning-po má pro značku Škoda strategický význam,“ uvedl Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Jedním dechem dodal, že škodovka chce odbyt v nejlidnatější zemi světa do budoucna zvýšit na více než půl miliónu vozů ročně.
„Do poloviny roku 2014 rozšíříme lokální výrobu na šest modelů a k tomu potřebujeme další kapacity. Nový závod Ning-po se svým vysokým standardem kvality a ekologie k tomu významně přispěje,“ dodal Vahland.
Výroba v závodě Ning-po bude provozována společně se společností Shanghai Volkswagen, s níž Škoda spolupracuje již od počátku svých výrobních aktivit v roce 2007.
Úspora energie i vody
Ning-po leží zhruba 150 kilometrů jižně od města An-tching (v aglomeraci Šanghaje). Továrna s lisovnou, svařovnou, lakovnou a montáží má celkovou kapacitu 300 000 vozů ročně.
V závodě Ning-po se například využívá zbytkové teplo z kondenzátorů pro ohřev vody. Díky optimalizované lince s roboty a laserovým technologiím se ve svařovně ušetří 25 procent energie. Lakovna spotřebuje o 90 procent méně vody a ročně bude emitovat o 15 000 tun CO2 méně v porovnání s dosud obvyklými technologiemi.
Škoda dosud vyrábí společně se Shanghai Volkswagen své modely v čínských závodech An-tching a I-čeng. Jedná se o fabie, rapidy, octavie a nyní také o modernizovaný superb v závodě Ning-po. Letos se navíc rozběhne lokální výroba modelu Yeti. V roce 2014 pak přibude i Rapid Spaceback.