Maximální rychlost na R46 byla v minulosti kvůli problémům s bezpečností a závažným dopravním nehodám omezena na 100 kilometrů v hodině. Rychlostní silnice však od té doby prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák

Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák

FOTO: Jiří Růžička, Právo

„Jsou zde nová svodidla, která nepřerazí ani kamión a která bychom měli rádi na dálnicích, opravy se dočkal i povrch silnice,“ řekl ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.

„Pitomá norma”

„Stál jsem úplně sám proti celému odbornému světu a proti policii. Ta logika byla úplně jednoduchá. Oni nám říkali: vy jste zrekonstruovali silnici, tudíž tady začnou platit nové normy, novým normám to nevyhovuje, tak musíme snížit rychlost. Uvědomujete si tu stupiditu takového myšlení? S každou opravenou silnicí bychom museli snížit rychlost a řidiči by na každou rekonstrukci doplatili,“ sdělil Žák.

„Mám pocit, že když vyplývá něco tak pitomého z nějaké normy, tak musíme najít řešení, anebo tu pitomou normu změnit,“ dodal.

Zlatý důl

Silnice, která spojuje Vyškov s Olomoucí, je nyní rozdělena na několik úseků s různou nejvyšší povolenou rychlostí. V úseku od vyškovského letiště po Brodek u Prostějova mohou řidiči jet 110 kilometrů v hodině.

Na 130 kilometrů se rychlost zvýšila v úseku z Brodku u Prostějova do Prostějova, s výjimkou dvou zatáček u Žešova, kde je rychlost 110 kilometrů v hodině. V průtahu Prostějovem bude rychlost 90 kilometrů a v úseku Prostějov – Olomouc bude rychlost 110 kilometrů, s lokálním omezením na 90 kilometrů v místě křižovatek bez připojovacích pruhů.

Do rekonstrukcí silnice putovalo přes tři sta miliónů korun. Ministr Žák kritizoval, že úsek s omezením na 90 kilometrů v hodině se stal především zlatým dolem pro policii, která zde od řidičů při měření vybírala tučné pokuty.