Šmoulí kampaň spočívala v tom, že zákazníci za nakoupené zboží sbírali body, které následně měnili za plyšové postavičky šmoulů. Přestože měla soutěž probíhat až do začátku tohoto týdne, děti natěšené na plyšáky měly už od minulého pátku smůlu. Rodiče jim museli vysvětlit, že šmoulí figurky nedostanou, protože jich obchody měly  málo.

„Kampaň se setkala s nečekaně velkým ohlasem. Rozdali jsme statisíce plyšáků po celé České republice,“ uvedla Judita Urbánková, mluvčí společnosti Ahold, jež řetězec Albert v Česku provozuje.

Jak Urbánková sdělila, v současné době jsou téměř všechny postavičky šmoulů vydány. V některých prodejnách jsou k dispozici ještě poslední kusy.

„Omlouváme se všem zákazníkům, kterým se nepodařilo sbírku šmoulů zkompletovat,“ dodala Urbánková.

Obdobný problém řešil další z tuzemských řetězců – Billa. Tomu loni v listopadu kvůli značnému zájmu zákazníků předčasně došli plyšáci ze Superosmy, přičemž tehdy řetězec objednal další dodávky.