Čistý zisk společnosti naopak kvůli špatnému počasí a slabé „náladě zákazníků” v Evropě a v USA klesl o 17 procent.

Provozní zisk před odečtením mimořádných nákladů v pololetí vzrostl na 1,45 miliardy eur (zhruba 37,3 miliardy korun) ve srovnání se stejným obdobím před rokem, oznámila firma. Analytici v průzkumu agentury Reuters počítali s částkou 1,42 miliardy eur.

Provozní zisk na rozvíjejících se trzích celkově vzrostl o sedm procent a na celkových příjmech skupiny se nyní podílí z poloviny, uvedla také společnost.

Mezi značky firmy patří kromě Heinekenu, který je nejprodávanějším pivem v Evropě, také Sol, Tiger či Strongbow. Firma působí i v České republice, kde jí patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno.

Na stagnujícím západoevropském trhu má Heineken větší podíl než jeho konkurenti. Společnost také posílila svou přítomnost na rozvíjejících se trzích. V roce 2010 převzala pivovarnický byznys mexické společnosti FEMSA a loni si zajistila plnou kontrolu nad singapurskou pivovarnickou skupinou Asia Pacific Breweries.

Pokles zisku hlásí i Carlsberg

Problémy na trzích v západní Evropě uškodily ve druhém čtvrtletí i hospodářským výsledkům dánského konkurenta Carlsberg.

Společnost, která je čtvrtým největším producentem piva na světě a úzce spolupracuje s Budějovickým Budvarem, oznámila, že provozní zisk za druhé čtvrtletí jí klesl o procento na 3,4 miliardy dánských korun (asi 11,8 miliardy korun). V západní Evropě jí v tomto období klesl objem prodeje o šest procent. Vyrovnal to však silný růst v Asii.