Hlavní obsah

Ultimátum pro firmu opravující část D1: Buď začne stavět, nebo zakázku ztratí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák pohrozil vypovězením smlouvy firmě OHL ŽS, která modernizuje úsek D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Uvedl to v úterních Událostech, komentářích na ČT24.

Foto: Petr Kozelka, Právo

Ilustrační foto

Článek

Žák potvrdil, že stavební společnost dostala poslední možnost, jak nepřijít o zakázku.

„Ano, v tuto chvíli už je to ultimátum, že buď do tří dnů začne stavět, nebo začne stát reprezentovaný Ředitelstvím silnic a dálnic dělat kroky k tomu, aby vypověděl smlouvu, vyklidil ten úsek a zprovoznil ho pro řidiče,“ sdělil v ČT24 Žák.

Jak ve středu uvedl Radiožurnál, firma hodlá práce obnovit ve čtvrtek.

Problémy už v této souvislosti nastaly v červenci, kdy se práce v inkriminovaném úseku mezi 153. a 162. kilometrem zastavily na týden.

Mnohem hoší kvalita

Specialisté firmy totiž předtím zjistili mnohem horší kvalitu podloží krajnice, takže se stavebníci rozhodli práce zastavit a jednat o zvýšení ceny za zakázku. Za daných podmínek prý totiž není možné cenu dodržet a zároveň zajistit požadovanou kvalitu.

Takový postoj se však nelíbil ministerstvu dopravy ani Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a dalším institucím. Situace se vyhrotila pohrůžkou ministra dopravy Žáka, že pokud se práce znovu nezahájí, bude si stát hledat jinou firmu. Po týdenní pauze se tak práce znovu rozběhly.

Původní nabídka na rekonstrukci tohoto úseku dosahovala necelých 597 miliónů korun bez DPH. Úsek zahrnuje 9,05 kilometru vozovky včetně sedmi mostů, mimoúrovňovou křižovatku Velká Bíteš a tři nadjezdy nad dálnicí, z nichž dva budou zcela přestavěny a jeden zanikne bez náhrady.

Před velkými rekonstrukcemi ještě malé

V současné době probíhá modernizace D1 na čtyřech úsecích o celkové délce 34 kilometrů. Jak uvedla Česká televize, před velkými modernizacemi chystá ŘSD menší stavební práce na dalších úsecích, které jsou v nejhorším stavu. Práce na nich by měly trvat do října.

„Musíme za účelem udržení celé komunikace v provozuschopném stavu řadu částí průběžně opravovat. S modernizací se u nich také počítá, ovšem do té doby se musejí pravidelně udržovat,“ informoval generální ředitel ŘSD David Čermák.

Na dvou místech podle sdělení ČT začaly opravy v úterý, konkrétně mezi 55. a 56. kilometrem u Zruče nad Sázavou (ukončení do 22. srpna) a mezi 91. a 93. kilometrem u Humpolce (ukončení do 2. září). Na dalších místech ŘSD termín teprve určí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám