„Dostat banku budovanou od nuly na zelené louce do zisku už po čtyřech letech by byl obrovský úspěch. Zatím jsme však na dobré cestě tohoto cíle dosáhnout. Již naše ztráta 323 miliónů korun za celý loňský rok byla proti plánu poloviční a za celý rok 2013 by mohla být ještě nižší, mezi 150 až 200 milióny,“ uvedl finanční ředitel Air Bank Pavel Pfauser.

Počet klientů vzrostl koncem června meziročně o 223 procent na více než 150 000. Největší zájem byl přitom o běžné účty, jejichž počet se zvýšil o 340 procent. Objem vkladů klientů meziročně narostl o 133 procent na 44 miliard korun.

Výrazného snížení ztráty dosáhla Air Bank, která vstoupila na tuzemský bankovní trh na podzim 2011, prý především zhodnocením prostředků z vkladů klientů. Část investovala na českém i zahraničním dluhopisovém trhu, část se jí podařilo zhodnotit v rámci skupiny.

Nové menší banky začaly na tuzemském trhu fungovat v průběhu roku 2011. Vedle Air Bank to byla internetová Zuno Bank, která zahájila činnost v červenci 2011, a Equa Bank, jež vznikla v červnu 2011 z Banco Popolare. Banky lákají klienty především na vedení účtu zdarma, lepší služby, transparentnost nebo výhodné úročení spořicích účtů. Přecházejí k nim hlavně klienti velkých bank.