Článek
Zrušený naopak bude denní přímý spoj mezi Prahou a Varšavou, uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Kompletní znění jízdního řádu zveřejní Správa železniční dopravní cesty 1. listopadu.
Nově by se měli cestující dostat do Budějovic za méně než 2,5 hodiny. „Zrychlení se dotkne především úseku Praha–Tábor, kde je několik již dokončených modernizovaných úseků,“ vysvětlil Šťáhlavský.
V pracovní dny budou pendolina z Ostravy zajíždět dvakrát za den do Chebu a dvakrát za den až do Františkových Lázní.
„Předpokládáme, že cestující mezi Plzní a Františkovými Lázněmi budou moci využít 2. třídu rychlovlaků za obdobných podmínek jako dosavadní rychlíky, tzn. bez nutnosti rezervace,“ doplnil Šťáhlavský.
Více rychlíků na Slovensko
Od nového jízdního řádu by se rovněž měl téměř zdvojnásobit počet rychlíků Českých drah, které budou stavět v Zábřehu na Moravě. V tomto železničním uzlu od června staví i část spojů konkurenčního RegioJetu. Víc vlaků by také podle ČD mělo zajíždět na trase Praha–Olomouc–Vsetín dále do Žiliny. Na Slovensko by nově měly vlaky zajíždět v hodinovém intervalu.
Zrušit by se naopak mělo jediné přímé denní spojení mezi Prahou a Varšavou. Zůstane ale zachovaná možnost přestoupit v Ostravě na vlaky EuroCity do Varšavy, uvedl Šťáhlavský s tím, že na spoje vedené pendoliny tyto mezinárodní rychlíky navazují během čtvrt hodiny. Zůstane rovněž zachováno přímé noční spojení z Prahy do Varšavy lůžkovým vlakem.