Ruská železniční síť je zastaralá. Putin se to snaží změnit, protože země hostí v roce 2014 olympijské hry a v roce 2018 mistrovství světa ve fotbale. Putin hodlá při té příležitosti prezentovat svoji zemi jako moderní, napsala agentura DPA.

Putin v rozhovoru pro agenturu ITAR-TASS poznamenal, že částka, kterou vláda plánuje investovat, je pro takové obrovské projekty nízká. Je to proto, že investice státu má být pouze první pobídkou pro investory.

Kromě transsibiřské magistrály plánuje Rusko investovat do nového vysokorychlostního železničního spojení z Moskvy do zhruba 800 kilometrů vzdálené Kazaně a do obřího dálničního okruhu Moskvy. Putin představil projekty zahraničním investorům již koncem června na Mezinárodním ekonomickém fóru v Petrohradu. Kolik peněz však vláda hodlá do projektů vložit, tehdy neřekl.

Rozvoj infrastrukturních projektů v zemi je důležitým faktorem pro hospodářský růst země. Transsibiřská magistrála má v současnosti roční kapacitu přepravy zhruba 120 miliónů tun nákladu. Dlouhá je 9288 kilometrů a spojuje Moskvu s Vladivostokem na pobřeží Tichého oceánu. Za posledních pět let objem nákladní přepravy po železnici směrem k Tichému oceánu stoupl podle Putina o 55 procent.