Hlavní obsah

Návrat stovky klientů ze Sicílie zajistila pojišťovna, cestovka problémy popírá

– Praha • Aktualizováno
Novinky, pit

Celkem 112 klientů pražské cestovní kanceláře Solymar se ve středu ráno vrátilo náhradním letadlem ze Sicílie. Návrat zajistila pojišťovna UNIQA, podle jejíhož vyjádření Solymar neuhradila leteckou dopravu z dovolené pro své klienty. Uvedla to Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Údolí chrámů v Agrigentu na Sicílii

Článek

Podle Petříčkové zahájila cestovka Solymar svou činnost k 15. dubnu 2013 a nebyla členem AČCKA.

„Zjistili jsme, že přes slevový portál Slevomat.cz bylo v předchozích měsících prodáno okolo 750 voucherů na zájezdy s CK Solymar v termínech od dubna do listopadu. Nicméně od jara se zrealizovalo již několik turnusů, a proto by velká část klientů takto zakoupených zájezdů již mohla mít svou dovolenou vyčerpanou,“ sdělila Petříčková.

„Slevomat navázal spolupráci s CK Solymar na základě předloženého certifikátu o pojištění proti úpadku, který byl platný do 28. února 2014. Zákazníkům Slevomatu, kteří zakoupili dovolenou na pozdější termín, vrátíme peníze v rámci Garance spokojenosti v plné výší,“ uvedl Ivo Šmíd, obchodní ředitel portálu Slevomat.

Jak Petříčková uvedla, telefony v CK Solymar nikdo nezvedá nebo jsou vypnuté. „CK Solymar se specializovala hlavně na organizaci zájezdů do západní Sicílie, kam nabízela i v termínech hlavní sezóny velmi levné pobyty včetně ubytování v hotelech vyšší kategorie, polopenze, letecké dopravy, výletů, plážového servisu a služeb delegáta,“ informovala Petříčková.

Podle cestovky problémy s dopravcem

Novinky se nicméně do Solymaru dovolaly a její jednatel Jan Pfeifer uvedl, že žádné problémy cestovka nemá a zpáteční let byl zaplacen. „V žádném případě nejde o krach CK. Problém je velice záhadný i pro nás a podle našich domněnek jde o tlak z jiné strany, pravděpodobně jiné CK, dopravce (nelétali jsme s českou leteckou společností), bývalého majitele společnosti,“ uvedla pro Novinky Markéta Brožová ze Solymaru.

Podle Brožové byl v úterý problém s dopravcem. „Přestal následně komunikovat, vypojil i centrální telefony. Letadlo ani v Palermu nebylo pro stanovený čas odletu,“ dodala Brožová s tím, že cestovka s pojišťovnou UNIQA komunikovala.

CK Solymar byla pojištěna pro případ insolvence u pojišťovny UNIQA do 2. července 2013, neboť podle sdělení pojišťovny k tomuto datu skončila platnost pojistky proti úpadku. Pojišťovna zánik pojistky sdělila ministerstvu pro místní rozvoj ještě před datem 2. července 2013.

„Pokud cestovní kancelář vyhlásí úpadek, pak veškeré informace o postupu při uplatnění nároku na náhradu zaplacených záloh a doplatků na neuskutečněné zájezdy i formulář pro hlášení škodní události budou dostupné na webu pojišťovny,“ dodala Petříčková.

Jak uvedla ČTK, majitelem CK Solymar byl až do července podle obchodního rejstříku Alonso Melero Pascual, který stál také za cestovní kanceláří Prázdninový klub Evropa, která ukončila činnost. Současným majitelem CK Solymar je Jan Pfeifer.

V Česku působilo ke konci března zhruba 986 cestovních kanceláří, které loni na tuzemském trhu prodaly přibližně dva milióny zájezdů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám