Dělníci se zabývají především další přípravou na odkrývání problematické krajnice. Právě její stav byl příčinou konfliktu, kdy specialisté zjistili mnohem horší kvalitu podloží krajnice, takže se stavební firma rozhodla práce zastavit a jednat o zvýšení ceny za zakázku. Za daných podmínek prý totiž není možné cenu dodržet a zároveň zajistit požadovanou kvalitu.

Obnovení prací na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší

Obnovení prací na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Takový postoj se však nelíbil ministerstvu dopravy ani Ředitelství silnic a dálnic a dalším institucím. Situace se vyhrotila pohrůžkou ministra dopravy Zdeňka Žáka, že pokud se práce znovu nezahájí, bude si stát hledat jinou firmu. To zřejmě zabralo.

Ovšem důvěra v to, že se práce plně rozjedou, asi není tak stoprocentní. Svědčila o tom četná úřednická kontrola, kterou na znovuobnovení rekonstrukce zainteresované úřady v úterý ráno poslaly.

Obnovení prací mezi Lhotkou a Velkou Bíteší

Obnovení prací mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Podle náměstka hejtmana Kraje Vysočina Libora Joukla je důležité dodržet harmonogram prací, protože posunutí prací o dva či tři týdny může způsobit, že v této oblasti brzy přicházející zima může způsobit mnohem závažnější zdržení.

Joukl kladně ohodnotil kroky ministra dopravy Žáka, který do problému vstoupil velmi razantně. „Už jsem zažil sedm ministrů dopravy a toto je zřejmě první, který má skutečný zájem o řešení problému,“ uvedl Joukl.

Kritická situace rovněž vyvolala změny v plánování nepředvídaných víceprací a především osobní odpovědnost za jejich účtování.