"Únosnost na krajnicích je menší, než se předpokládalo," uvedl Čermák s tím, že překvapivě špatná kvalita podloží pod dálnicí se projevila i na jiných opravovaných částech komunikace a liší se i v rámci jednotlivých úseků. OHL ŽS, která dálnici u Velké Bíteše opravuje, z tohoto důvodu zastavila stavbu.

Náklady na sanování a práce navíc v souvislosti s odvodněním podloží odhadla stavební firma na řádově milióny korun, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Stavba bude pokračovat až poté, co se schválí nové dokumentace. Je totiž potřeba udělat práce, s nimiž se původně vůbec nepočítalo.

Podobný problém s podložím ředitelství řeší i na úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Tam ale ŘSD jedná o tom, že by se stavba urychlila a alespoň část jízdního pásu by se před zimou vybetonovala.

Cena přes půl miliardy

V tendru na modernizaci dálnice mezi Velkou Bíteší a Lhotkou zvítězila OHL ŽS spolu s firmou Alpine Bau s nejnižší cenou necelých 597 miliónů korun.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod.

Ministr dopravy Zdeněk Žák ve středu v rádiu Impuls uvedl, že chce rekonstrukci dálnice zrychlit. Mimo jiné hodlá prosadit u hygieniků, aby umožnili stavební práce v noci, které jsou v okolních zemích povolené, v Česku je však předpisy údajně znemožňují.