„Předpokládá se, že modernizované vozy budou zařazeny do souprav rychlíků na linkách R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Přerov – Olomouc a R23 Kolín – Mělník – Ústí nad Labem,“ sdělil Šťáhlavský.

Modernizace přinese například nové polstrované sedáky, nové podlahy nebo elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky cestujících u vybraných míst. Dojde také k úpravě podvozků, které nově umožní provoz rychlostí až 140 km/h.

Na jedné straně vozu u nástupních dveří se také rozšíří prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel.

Modernizované vozy by podle Šťáhlavského měly být v rychlíkových soupravách řazeny společně s klimatizovanými vozy modernizovanými polskou firmou Pesa Bydgoszcz a řídicími vozy pro vozíčkáře a cestující s kočárky a bicykly, které byly modernizovány v podniku Pars nova Šumperk.

Pokud jde o další modernizační projekty u vozů Českých drah, tak se jedná například o modernizaci 64 kombinovaných vozů 2. třídy s oddílem pro vozíčkáře a přepravu jízdních kol. Modernizací projde i dalších 55 velkoprostorových vozů 1. a 2. třídy. Celkem 32 oddílových vozů 2. třídy pak projde revitalizací, tedy obměnou interiéru.