„I když nejde o zásadní a skokově velkou změnu, je výsledek pozitivní a pro ekonomiku povzbudivý,“ sdělil analytik Michal Kozub ze společnosti Home Credit.

Podle analytika Miroslava Nováka ze společnosti Akcenta důvěra spotřebitelů sice v letošním roce až na dubnový výsledek nepřetržitě roste a ve srovnání s loňským červnem je vyšší, ale celkově i nadále zůstává hluboko v záporných hodnotách.

Spotřebitelé se nadále obávají budoucího ekonomického vývoje, růstu nezaměstnanosti a do útrat za zboží dlouhodobé spotřeby se příliš nehrnou.

„Pomineme-li stavebnictví, kde se důvěra nachází již dlouhodobě na bodu mrazu, tak ani mezi průmyslovými a obchodními podniky není situace nikterak růžová a nedochází ke kvalitativnímu zlepšení v růstu důvěry,“ připomněl Novák.

Na souhrnné hodnoty indikátoru důvěry lze podle Nováka pohlížet pozitivně v tom smyslu, že důvěra mezi spotřebiteli a celkově mezi podniky dále neklesá, ale nikoli v tom smyslu, že dochází ke kvalitativnímu zlepšení.