„Původně mělo v ulici U Cementárny vyrůst víceúčelové hřiště. Nakonec se nám podařilo vytvořit projekt zajímavého areálu, který bude spojovat závodní i volnočasové in-line aktivity s dalšími sporty a bude moci být využíván celoročně. Například základními školami,“ přiblížil náměstek ostravského primátora Martin Štěpánek (ODS).

Nový in-line stadión vyroste do září 2014 uprostřed Ostravy. Tři špičkové dráhy budou sloužit profesionálům i veřejnosti.

FOTO: Vizualizace: Magistrát města Ostravy

Bruslaři budou moci U Cementárny už příští rok na podzim využívat tři dráhy. První, dvousetmetrová, bude svým naklopením vyhovovat především závodním jezdcům, další dvě ocení hobby jezdci či rodiny s dětmi. Také prostřední 450 metrů dlouhá a osm metrů široká dráha bude v zatáčkách mírně klopená a bude na ni položený špičkový závodní povrch. A právě spojení dráhového dvousetmetrového oválu a 450metrového silničního okruhu umožní Ostravě v budoucnu pořádat světové šampionáty.

Nový in-line stadión vyroste do září 2014 uprostřed Ostravy. Tři špičkové dráhy budou sloužit profesionálům i veřejnosti.

 

FOTO: Vizualizace: Magistrát města Ostravy

Nejdelší in-line trasou bude čtyři metry široký a 1200 metrů dlouhý okruh, jenž spojí celý areál. „Všechny dráhy budou zdarma přístupné pro veřejnost, která bude moci zároveň využít i víceúčelové hřiště se street basketbalem, tenisovým kurtem a travnatým hřištěm,“ přiblížil Štěpánek, který věří, že se in-line centrum stane brzy také oblíbeným cílem reprezentačních týmů. „V okruhu 400 kilometrů podobné dráhy nejsou, proto doufáme, že přilákáme i týmy z okolních zemí,“ svěřil se Štěpánek.

Nový in-line stadión vyroste do září 2014 uprostřed Ostravy. Tři špičkové dráhy budou sloužit profesionálům i veřejnosti.

 

FOTO: Vizualizace: Magistrát města Ostravy

Nový areál chce v budoucnu hojně využívat také česká reprezentace. Svými parametry se ostravské dráhy totiž vyrovnají nejlepším světovým stadiónům. „Podobný areál je nejblíže někde na hranicích Německa se Švýcarskem, a to je docela z ruky. Dráha i povrchy budou mít špičkové parametry a věřím, že to našemu sportu pomůže. Malé děti se na otevřených stezkách, kde jezdí i cyklisté, těžko něco naučí. Uzavřený okruh výhradně pro bruslaře je k tomu ideální,“ uvedl český reprezentant v in-line bruslení Matěj Pravda.

Projektovaná cena areálu je 65 miliónů korun. „To je ale cena před soutěží. Věříme, že konečná cena, která vzejde z veřejné soutěže, bude výrazně nižší,“ pověděl Štěpánek. Téměř 70 procent navíc zaplatí dotace z ministerstva pro místní rozvoj. Stavět se začne letos v říjnu, hotovo má být do roka. „V říjnu 2014 bychom na nové dráze v Ostravě rádi pořádali otevírací závod za účasti české špičky,“ řekl organizátor každoročních in-line závodů v Ostravě-Porubě Martin Plecitý.