„Z důvodu technické chyby na straně České národní banky mohou být platby z/do jiných bank zpožděny. ČNB na odstranění závady intenzivně pracuje,“ uvedla Česká spořitelna na stránce svého internetového bankovnictví Servis 24.

Platby v rámci České spořitelny jsou zpracovány bez zpoždění.

„Všechny hotovostní i bezhotovostní platební systémy ČNB v tuto chvíli fungují normálně. Závada byla odstraněna,“ uvedla pro Novinky bez dalších podrobností Petra Hájková z odboru komunikace ČNB.

Jak doplnil mluvčí ČNB Marek Petruš, závadu vykazovalo zařízení telekomunikační firmy, které umožňuje zprostředkování přístupu bank k informačnímu systému platebního styku a z toho důvodu je umístěné v budově ČNB.

„ČNB ho neprovozuje ani nespravuje. Za závadu na zařízení externí telekomunikační společnosti, které je umístěné v budově ČNB na žádost obchodních bank, ČNB nenese a nemůže nést odpovědnost,“ dodal Petruš s tím, že závada byla odstraněna nedlouho po 14. hodině odpoledne.