Hlavní obsah

Apple zůstal v čele nejcennějších značek BrandZ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Washington

V čele žebříčku nejcennějších značek světa BrandZ TOP 100 zůstal i letos výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple. Jeho hodnota přesáhla 185 miliard dolarů (zhruba 3,8 biliónu korun) a proti loňsku se zvýšila asi o jedno procento. Za Applem se seřadily další dvě technologické firmy – Google a IBM.

Foto: Reuters

Šéf firmy Apple Tim Cook

Článek

Hodnota stovky nejdražších značek stoupla o sedm procent, uvedla společnost Millward Brown, která žebříček od roku 2006 sestavuje.

Od roku 2006 se hodnota značek v žebříčku zvýšila o 77 procent. Firmám se daří i na burze, kde cena jejich akcií za osm let vzrostla zhruba o 58 procent. Index S 500 za stejnou dobu posílil jen o 23 procent. Růst hodnoty značek pak výrazně oživil z loňských 0,4 procenta.

Do první desítky se mezi americké značky dostala i čínská společnost China Mobile, která je tak nejcennější zahraniční značkou. V Evropě je nejcennější značkou na 17. místě žebříčku Vodafone, jehož hodnota je vyčíslena na 39,7 miliardy dolarů.

Skokanem roku je luxusní značka Prada, za ní pivo Brahma a oděvy Zara. Nejlepším nováčkem je regionální banka ANZ na 52. pozici. Nejcennější automobilovou značkou je Toyota.

Millward Brown vychází z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Žebříček nejhodnotnějších světových značek
pořadíznačkahodnota (v mld. dolarů)změna hodnoty (v %)
1.Apple185,1+1
2.Google113,7+5
3.IBM112,5-3
4.McDonald’s90,3-5
5.Coca-Cola78,4+6
6.AT75,5+10
7.Microsoft69,8-9
8.Marlboro69,4-6
9.Visa56,1+46
10.China Mobile55,4+18
Zdroj: Millward Brown

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám