Článek
„Výsledky kontrol v prvním čtvrtletí 2013 jsou sice ve srovnání s výsledky za rok 2012 lepší, ale až vyhodnocení dalšího období ukáže, zda se jedná o trvalé zlepšení,“ konstatoval ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský s tím, že za celý loňský rok inspekce našla pochybení u 40,5 procenta kontrolovaných kanceláří a agentur.
Nešvary, s nimiž se inspektoři setkali, bylo porušení informační povinnosti o spotřebitelských právech, užívání nekalých obchodních praktik a řádně nevyřízené reklamace klientů.
Inspektoři uložili v souvislosti se zjištěnými nedostatky dohromady 22 pokut v celkové výši 542 000 korun, další správní řízení dosud nebyla ukončena.
ČOI při svých kontrolách využívá poznatky ze strany spotřebitelů a více se zaměřuje na kanceláře a agentury nabízející cestovní služby prostřednictvím internetu.
Výsledky kontrol | |||
---|---|---|---|
Inspektorát | Počet kontrol | Kontroly se zjištěním | Zjištěná porušení v % |
Středočeský a Hl. m. Praha | 27 | 12 | 44,4 |
Jihočeský a Vysočina | 12 | 5 | 41,7 |
Plzeňský a Karlovarský | 23 | 4 | 17,4 |
Ústecký a Liberecký | 11 | 1 | 9,1 |
Královéhradecký a Pardubický | 11 | 4 | 36,4 |
Jihomoravský a Zlínský | 6 | 3 | 50 |
Moravskoslezský a Olomoucký | 22 | 4 | 18,2 |
Celkem | 112 | 33 | 29,5 |
Zdroj: ČOI |