Hlavní obsah

Třicet procent cestovek klame zákazníky, zjistila ČOI

Novinky, pit
Praha

Od ledna do března provedli inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) 112 celostátních kontrol cestovních kanceláří a agentur. Nejrůznější porušení předpisů pak zjistili ve 33 případech, což odpovídá 29,5 procenta kontrol.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Výsledky kontrol v prvním čtvrtletí 2013 jsou sice ve srovnání s výsledky za rok 2012 lepší, ale až vyhodnocení dalšího období ukáže, zda se jedná o trvalé zlepšení,“ konstatoval ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský s tím, že za celý loňský rok inspekce našla pochybení u 40,5 procenta kontrolovaných kanceláří a agentur.

Nešvary, s nimiž se inspektoři setkali, bylo porušení informační povinnosti o spotřebitelských právech, užívání nekalých obchodních praktik a řádně nevyřízené reklamace klientů.

Inspektoři uložili v souvislosti se zjištěnými nedostatky dohromady 22 pokut v celkové výši 542 000 korun, další správní řízení dosud nebyla ukončena.

ČOI při svých kontrolách využívá poznatky ze strany spotřebitelů a více se zaměřuje na kanceláře a agentury nabízející cestovní služby prostřednictvím internetu.

Výsledky kontrol
InspektorátPočet kontrolKontroly se zjištěnímZjištěná porušení v %
Středočeský a Hl. m. Praha271244,4
Jihočeský a Vysočina12541,7
Plzeňský a Karlovarský23417,4
Ústecký a Liberecký1119,1
Královéhradecký a Pardubický11436,4
Jihomoravský a Zlínský6350
Moravskoslezský a Olomoucký22418,2
Celkem1123329,5
Zdroj: ČOI

Reklama

Výběr článků

Načítám