„Jedná se o dělnické profese ve všech provozech. Prozatím nabíráme agenturní pracovníky, ale pokud se osvědčí, budou mít možnost stát se kmenovými zaměstnanci,“ uvedl manažer náboru Matěj Matolín.

Přitom do loňska muselo firmu kvůli útlumu výroby opustit kolem 500 pracovníků. Nejprve odcházeli právě ti agenturní a následovala vlna dobrovolných odchodů kmenových zaměstnanců, kteří dostávali v průměru osm platů odstupného. I oni se mohou  do firmy jako agenturní pracovníci nyní začít vracet.

Podle vedení firmy se zájem o malá auta nečekaně oživil. „Přišly nové objednávky, takže musíme zrychlit linky a zvýšit výrobu,“ dodal Matolín. I přes toto oživení nepředpokládá TPCA výraznější nárůst výroby.

„Podle dosavadních odhadů nebude celková roční výroba vyšší než vloni,“ potvrdil Právu mluvčí automobilky TPCA Radek Kňava. Vloni přitom ze zdejších linek sjelo 214 tisíc aut značek Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1. Zaměstnanců je celkově 2400.