Stanjura nicméně dodal, že za peníze v roce 2015 po skončení volebního období samozřejmě nemůže ručit.

„Kdyby všechno běželo normálně, stavba by byla dokončená v listopadu 2010,“ dodal Stanjura. Narážel tím na více než dvacítku žalob proti stavebním povolením na dostavbu různých částí dálnice, kvůli nimž už soud jednou stavbu posledního úseku zastavil. Na krajském soudu ještě zbývají nevyřízené dvě. Krajský soud jedno povolení zrušil v polovině března, podle ŘSD ale nebude mít rozhodnutí praktický dopad.

Starosty zajímalo také splnění povinnosti nové výsadby za vykácené stromy na území chráněné krajinné oblasti České Středohoří. ŘSD z plánované výsadby více než 96 000 stromků a keřů nestihlo z části stanovený termín, obce jako správní orgány hrozily i exekucí. „Předpokládáme, že ještě v tomto roce by měla být část vysazena, zbytek v příštím roce,“ ujistil starosty ředitel závodu Praha z ŘSD Jan Kroupa.

Dálnice D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem v Německu. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory a mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10 000 aut denně.