Studie dále ukázala, že deset největších společností ve spotřebním průmyslu vykázalo celkové tržby ve výši 846 miliard dolarů. „Globální ekonomika čelila celé řadě výzev včetně inflace, krize eura a přírodních katastrof. Přiměřené tržby za spotřební zboží jsou ukazatelem toho, že globální ekonomika se opět pomalu vzmáhá,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu ve společnosti Deloitte.

Z hlediska tržeb se nejvíce dařilo společnostem z Afriky a Středního východu, jejichž tržby vzrostly o 24 procent. Pokud jde o Evropu, ta vykázala pouze čtyřprocentní nárůst.

Firmy z elektronického sektoru v čele

Poprvé obsadily první tři příčky společnosti z elektronického sektoru. První místo již pátým rokem obhájila společnost Samsung. Druhá příčka patří společnosti Apple, která si za posledních pět let polepšila o 21 míst, a jako třetí se opět umístila společnost Panasonic Corporation.

Studie se rovněž zaměřila na trendy, které lze vysledovat v chování spotřebitelů, především z hlediska digitálního byznysu. Mezi spotřebiteli se stále rozšiřuje používání tzv. chytrých telefonů a tabletů, což se výrazně projevuje i na tom, jakým způsobem spotřebitelé nakupují. Průzkum zjistil, že 58 procent spotřebitelů vlastnících chytrý telefon jej použilo pro nákup v obchodech.

Desítka největších společností ve spotřebním průmyslu
místo
společnost
země původu
čisté tržby za rok 2011 (v mld. dolarů)růst čistých tržeb za rok 2011 (v %)
1
Samsung ElectronicsJižní Korea
150,152
6,7
2
Apple
USA
108,249
66,0
3
Panasonic CorporationJaponsko
99,412
-9,7
4
Nestlé
Švýcarsko
94,704
-10,1
5
The Procter & Gamble Company
USA
83,680
1,4
6
Sony Corporation
Japonsko
70,022
-12,3
7
PepsiCo
USA
66,504
15,0
8
Unilever Group
Nizozemsko a Velká Británie
64,721
5,0
9
Kraft Foods Inc. (nyní Mondelēz International)
USA
54,365
10,5
10
Nokia Corporation
Finsko
53,846
-8,9
Zdroj: Deloitte