Právo o tom informoval mluvčí pivovaru Petr Samec s tím, že značka Budweiser Budvar byla loni také nejprodávanější značkou importovaného piva v německém maloobchodě a její tržní podíl v tomto segmentu přesáhl 15 procent.

„Budweiser Budvar byl zároveň nejdražším českým pivem v německých prodejnách. Německo jako nejdůležitější exportní teritorium Budějovického Budvaru výrazně přispělo k tomu, že pivovar loni vyvezl nejvíce piva od roku 1895,“ upozornil Samec.

Zhruba 96 procent objemu vyvezeného do Německa tvořil loni světlý ležák Budweiser Budvar, který je vlajkovým produktem pivovaru. Velmi silnou pozici této značky na německém maloobchodním trhu potvrdil i nejnovější pravidelný audit agentury Nielsen.

Nejdražší česká značka v Německu

„Podle průzkumu byl světlý ležák Budweiser Budvar v roce 2012 nejprodávanějším importovaným pivem v německých maloobchodních prodejnách a meziročně posílil svůj tržní podíl v tomto segmentu na 15 procent. Navíc je Budweiser Budvar vůbec nejdražší českou značkou v Německu,“ uvedla Anna Tischlerová, obchodní manažerka Budějovického Budvaru pro Německo.

Pivovar Budějovický Budvar loni dosáhl nejvyššího exportu ve své historii. Do 58 zemí vyvezl celkem 657 tisíc hektolitrů piva, meziročně o jedno procento více. Celková produkce pivovaru se loni zvýšila o dvě procenta na 1,34 miliónu hektolitrů a tržby za pivo vzrostly o  pět procent na 2,1 miliardy korun.