Zákaz letů dreamlinerů byl vyhlášen v lednu po sérii závad, z nichž nejvážnějšími byly požáry v prostoru, kde jsou akumulátory.

Boeing, který už požádal o letový test stroje s úpravami, které by měly problémy řešit[celá zpráva], sice oznámil, že dreamlinery by měly létat od půlky dubna, ANA je však k tomu skeptická. Podle expertů je možné, že budou uzemněny ještě déle, protože bude nutné obnovit certifikaci, což si může vyžádat i šest měsíců.

Původně se předpokládalo, že problém je v samotných akumulátorech, to se však nepotvrdilo[celá zpráva], proto bylo potřeba provést komplexnější úpravy. Každý z osmi článků musí mít vlastní keramickou izolaci a u všech musí být sledována teplota i napětí, aby se nepřebíjely. Další úprava zahrnuje systém klimatizace, aby se spaliny z hořících baterií už nemohly dostat do kokpitu.

Zatím bylo dodáno padesát dreamlinerů, které měly přinést uživatelům velké úspory v provozních nákladech. Využívají více kompozitů a jsou lehčí, takže mají menší spotřebu, k čemuž přispívá i dobrá aerodynamika.

Boeing na nový letoun velmi sázel, letecké společnosti si objednaly dalších 800 kusů. Nyní čelí hrozbě kompenzací.

Australský Qantas už dostal odškodné ve výši 129 miliónů dolarů. ANA vyčíslila jen lednové ztráty na 15 miliónů dolarů.