„Česká spořitelna společně s Úřadem práce ČR dělá maximum pro to, aby peníze na soukromé účty držitelů sKaret dorazily ještě dnes. Na účty v jiných bankách pak zítra (v rámci lhůt platebního styku). Dávky musí úřady práce podle zákona poslat klientům do konce měsíce, což se stane. Lidem se přesto omlouváme,“ uvedla ve středu mluvčí resortu Štěpánka Filipová.

Podle tiskového mluvčího Úřadu práce Jiřího Reichla mají všichni klienti peníze k dispozici na svých sKartových účtech. U daných 15 tisíců se kvůli technické závadě nepřenesly peníze z tohoto účtu na jejich soukromý. Ale s sKartou si mohou peníze bez poplatku vybrat v jednom z 1 349 bankomatů České spořitelny.

Reichl připomněl, že služby přeposílání dávek z sKartového účtu na soukromý využívá přes 80 procent klientů. Celkem se přes sKartová konta rozdělují dávky 1,5 miliónu lidí.

„K problému došlo v počítačovém zautomatizovaném procesu. U této malé skupiny lidí došlo k tomu, že se jim nepřiřadily platby a k nim ta čísla jejich účtů,“ řekl Právu Reichl.

Poznamenal, že při nahlédnutí na internetový sKontakt, který je obdobou elektronického bankovnictví a každý držitel sKarty jej má k dispozici, může kdokoliv rychle zjistit, že peníze na sKartovém účtu leží.

Filipová k tomu doplnila: „Uvědomujeme si, že prodleva v porovnání s termíny, na které jsou klienti zvyklí, může způsobit problémy. Budeme usilovat o to, aby se podobná situace v žádném případě neopakovala.“