Na základě rozsáhlého zákaznického výzkumu bylo také uděleno sedm ocenění oborových kategorií, ve kterých zvítězily Globus, Sportisimo, Alza.cz, dm drogerie markt, Datart, Neoluxor a OBI. Cenu veřejnosti, udělovanou na základě hlasování zákazníků na internetu a přes SMS, získala společnost Lidl.

Absolutní vítěz jubilejního desátého ročníku ocenění, dm drogerie markt, byl určen na základě výsledků výzkumu společnosti Incoma GfK. Na druhém místě se v kategorii Absolutní vítěz prosadila také drogistická společnost – Teta/Schlecker a na třetím místě se umístil Neoluxor.

„Letošní ročník ocenění přinesl na vítězných příčkách řadu změn, což odráží dynamický vývoj maloobchodu. Obchodníci rozšiřují šíři svého sortimentu, poskytují výhodné nabídky a v boji o zákazníky přináší i nejrůznější inovace,“ uvedl Miroslav Lukeš, ředitel MasterCard Europe pro ČR, která je generálním partnerem soutěže.

Vedle hlavní kategorie byli na základě průzkumu vybráni i vítězové sedmi oborových kategorií. Prodejcem potravin roku 2012 byl zvolen Globus, cenu pro internetového prodejce získala Alza.cz. Ocenění Prodejce elektrotechniky roku 2012 získala společnost Datart.

Přehled vítězů ocenění MasterCard Obchodník roku 2012
kategorie
vítěz
Absolutní vítěz MasterCard Obchodník roku 2012
dm drogerie markt
MasterCard Prodejce potravin roku 2012 (hypermarkety, supermarkety, potraviny)
Globus
GE Money Bank Prodejce odívání roku 2012
Sportisimo
MasterCard Internetový prodejce roku 2012
Alza.cz
MasterCard Drogerie a parfumerie roku 2012 dm drogerie markt
MasterCard Prodejce elektrotechniky roku 2012
Datart
GE Money Bank Prodejce knih, CD a DVD roku 2012
Neoluxor
MasterCard Prodejce pro dům a zahradu 2012
OBI
MasterCard Obchodník roku 2012 – GE Money Bank Cena veřejnosti
Lidl
Zdroj: www.obchodnik-roku.cz